مقالات

تا زدن آستین پیراهن

تا زدن آستین پیراهن

در فصل تابستان میتونید آستین های پیراهن و یا تیشرت خود را تا بزنید تا کمی از حرات بدن تون کاسته بشه. اگه نمیدونید چگونه این کار رو انجام بدید بدون اینکه شلخته به نظر برسید، حتما این مقاله رو دنبال کنید.

انواع تا زدن آستین پیراهن مردانه

ما در عصر عاشورا انواع روش ها و سبک های مختلفی برای تا زدن آستین پیراهن را توضیح داده ایم اما مهمه قبل از تا زدن آستین های خود از جنس پارچه آگاه باشید. برخی از پارچه های پیراهن مردانه مدل بهاره زودتر از بقیه جنس ها چروک میشن. مثل نخی یکی از بدترین جنس ها از لحاظ چین و چروک هست. همچنین هر چه پیراهن شما براقی بیشتری داشته باشه، احتمالاً چروکی بیشتری رو تجربه خواهید کرد. اصول تا زدن آستین پیراهن مشکی مردانه یکی هست اما براساس تعداد تا زدن به سه دسته تقسیم بندی میشه:

  1. تا زدن آستین بین آرنج و مچ دست

در ابتدا تمام دکمه ‌های آستین باز کنید. سر آستین رو به بیرون برگردونید. یک بار تا کنید تا کاملاً سرآستین داخل یک نوار پارچه ای پنهان بشه. سپس گوشه های آستین رول شده رو مرتب کنید. نتیجه باید یک رول کوچک در اطراف وسط ساعد شما باشه. این مدل برای مردانی که بازوهای لاغری دارن بسیار مناسبه.

  1. تا زدن آستین تا روی آرنج

تمام مراحل قبلی رو اجرا کنید. با این تفاوت که رول باید روی آرنج شما قرار بگیره.  این سبک برای مردانی که به دنبال تیپ ساده و معمولی هستن، خیلی مناسبه.

  1. تا زدن آستین تا بالای آرنج

باز هم طبق مراحل قبل آستین رو تا بزنید تا رول در بالای آرنج شما ایجاد شده باشن. چون در این روش تعداد رول ها بالاست، سعی کنید بعد از هر تا کردن، رول آستین رو تا حد امکان صاف کنید.

انواع تا زدن آستین پیراهن مردانه

جدیدترین مدل های تا زدن آستین پیراهن

علاوه بر رنگ مناسب پیراهن برای مردان ، آستین‌ها یکی از اصلی ترین اجزای پیراهن هستن که توجه زیادی رو به خود جلب میکنن. بنابراین زمانی که میخوایید یک ظاهر جذابی داشته باشید، میتونید روش تا زدن آستین پیراهن با کمک کش لاستیکی اجرا کنید. روش کار به صورت زیر هست:

-کش رو در قسمت بالای آرنج و در محدوده قسمت بالایی آستین خود قرار بدید. فقط مطمئن شوید که خیلی سفت نباشه و گردش خون شما رو قطع نکنه. اگر آستین‌هاتون خیلی بلنده کش رو کمی پایین ‌تر بذارید تا بعداً جا داشته باشید که آن را به سمت بالا بکشید.

-آستین پیراهن خود رو از داخل کش بیرون بیارید. نیازی به تا کردن آستین نیست. فقط کافیه پارچه رو از داخل کش به سمت بالا بکشید تا سرآستین های خود از مچ دست دور بشه.

-پارچه اضافی رو روی کش تا بزنید تا آستین نمایی پف مانند ایجاد کنه. سپس ظاهر آن را مرتب کنید.

انواع روش های تا زدن آستین پیراهن دکمه دار

تا زدن آستین پیراهن در هنگام انجام برخی کارها ضروریه. این کار از محدود شدن حرکت شما جلوگیری میکنه و پیراهن رو تمیز نگه میداره. دو روش برای تا زدن آستین پیراهن برای انواع مدل های پیراهن رسمی مردانه وجود داره:

  • رول کلاسیک (رسمی)

دکمه سرآستین پیراهن خود را باز کنید. اگر پیراهن شما یک دکمه اضافی روی قسمت شکاف آستین داره، اون رو باز نکنید. یک تا بزنید. سپس انگشتان خود را از میان چین در امتداد درز عبور بدید تا چین در اطراف سر آستین تمیز و یکنواخت بشه. عرض آستین، پهنای رول بعدی شما رو تعیین میکنه. مجدد یک تا بزنید تا رول کامل بشه. انگشتان خود را از اون قسمتی که رول شده بگذرونید تا مطمئن بشید که سرآستین صاف هست. با این روش تنها یک سوم بازوی شما نمایان میشه و آن ظاهر باکلاس خودتون رو خواهید داشت. اگه کراوات دارید، میتونید در این حالت استفاده کنید.

  • رول پایه ( نیمه رسمی)

دکمه های آستین تیشرت مردانه خودتون رو باز کنید. سرآستین تا روی آرنج بیارید. سپس از قسمت پایین دست، تا بزنید تا به بالای آرنج برسید. در هر تا کردن، انگشت خود را از میان رول عبور بدید تا پارچه صاف بشه. برای محیط های نیمه رسمی باید لبه پایین آستین شما درست در بالای آرنج قرار داشته باشه.

جدیدترین مدل های تا زدن آستین پیراهن

روش های تا زدن آستین کت

بهترین روش برای تا زدن آستین کت استفاده از کش هست. اطمینان حاصل کنید که کش به اندازه کافی بزرگ هست که به راحتی دور بازو و آستین ژاکت شما قرار میگیره. کش رو بین مچ و آرنج روی آستین خود قرار بدید. اگر آستین‌های گشاد اضافی دور باند جمع میشن اصلا نگران باشید، چون روی بند آستین تا شده قرار میگیره و معلوم نمیشه.

آستین خودتون رو به کمی به قسمت پایین بکشید و سپس یک تا بزنید. برای رول اول، مطمئن بشید که خط چینی که در آستین خود ایجاد میکنید با نوار لاستیکی هماهنگ باشه. به عرض آستین نگاه کنید. مجدداً آستین رو تا بزنید تا در ارتفاعی که دوست دارید قرار بگیره. رول نهایی رو طوری تنظیم کنید که آستین مرتب به نظر برسه. آستین های کت معمولاً وقتی زیر آرنج هستن بهتر و نیمه رسمی تر به نظر میرسن.

روش های تا زدن آستین تیشرت

آستین پیراهن مردانه ی خودتون رو در امتداد خط دوخته شده تا کنید. مطمئن بشید که آستین دور بازوی شما چین  و چروک نداشته باشه. به تا زدن آستین خود ادامه بدید تا به طول دلخواه برسید. هیچ قاعده خاصی در مورد اینکه چند رول باشه و یا چقدر آستین بالا بره، وجود نداره. برای داشتن ظاهری تمیز، سعی کنید چین هایی در طول تا کردن ایجاد میشه، صاف کنید. قسمت داخلی آخرین چین رو با یک سنجاق قفلی کوچک سنجاق کنید تا رول ها جابه جا نشن.

میتونید به جای سنجاق از یک کش لاستیکی برای ایجاد ظاهری مرتب استفاده کنید. در این روش یک کش رو روی آستین قرار بدید. سپس آستین خود تا هر جایی که دوست دارید تا کنید. سپس نوار لاستیکی رو داخل رول ها قرار بدید.

خلاصه مقاله

در این مقاله در مورد انواع روش های تا زدن آستین پیراهن مردانه صحبت کردیم. جدیدترین و راحتترین روش تا زدن آستین پیراهن با کمک کش لاستیکی هستش که باعث میشه که آستین ها به مدت طولانی تری ظاهر صاف و بدون چروک خود را حفظ کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *