مقالات

انواع کت و شلوار مردانه کدام اند؟ +  مقایسه

انواع کت و شلوار

کت و شلوار به عنوان دو قطعه لباس ضروری در مجموعه پوشاک آقایان شناخته میشن. این دو لباس، نه تنها به مردان اعتماد به نفس میبخشن، بلکه امکان ظاهر شیک و حرفه ‌ای رو برای آنها فراهم میکنن. اگه به فروشگاه‌ های لباس مردانه سر بزنید، با تنوع عظیمیی از انواع کت و شلوار روبرو خواهید شد. هر یک با طرح، جنس و سبک خودشون به طور مستقیم بر استایل و ظاهر شما تأثیر میذارن. بنابراین در این مقاله، به معرفی انواع مختلف کت و شلوار مردانه خواهیم پرداخت. همچنین، جنس‌ های مورد استفاده در ساخت این لباس ‌ها و نکات مهمی که باید در انتخاب کت و شلوار مناسب بایستی در کنار بهترین رنگ کت و شلوار دامادی درنظر گرفته شود،  رو بررسی خواهیم کرد.

شکل برش در کت و شلوار

شکل برش در کت و شلوار

پیشنهادی: خرید تیشرت مشکی

  • برش از نوع کلاسیک

برش کلاسیک، یکی از مدل ‌های جذاب و بی ‌نظیر از انواع کت و شلوار  هست. این برش با اندازه ‌گیری های استاندارد و مشخص تولید میشه. به خاطر همین با انواع سایزهای بدن سازگاری داره. یکی از ویژگی‌ های مهم آن، آزادی حرکت و راحتی هست. برش کلاسیک در انواع کت و شلوار به طور معمول کمی گشاد طراحی میشه تا شما در حرکت، راحتی بهتری برخوردار باشید.

  • برش از نوع مدرن

برش مدرن یک گزینه متفاوت از انواع کت و شلوار هاست. در این برش، توجه ویژه‌ ای به قسمت ‌های اطراف دنده ها و حلقه‌ های آستین شده. در مقایسه با برش کلاسیک، اطراف دنده در برش مدرن کمی تنگ ‌تر و حلقه ‌های آستین کمی گشادتر طراحی شده ‌اند. این باعث میشه که در هنگام حرکت، دستان شما راحتی و آزادی بیشتری داشته باشن. با انتخاب انواع کت و شلوار هایی با برش مدرن، شما به یک استایل جدید و متفاوت دست خواهید یافت.

  • برش از نوع اندامی

این برش مشابه برش لباس‌ های اسلیم فیت هست. به این معنی که کت و شلوار به گونه ‌ای برش داده میشه که پارچه به صورت چسبان روی بدن بشینه، به خصوص در قسمت قفسه سینه. برش اندامی در کت و شلوارها به شما این امکان رو میده تا استایل شیک و مدرنی رو برای خودتون ایجاد کنید.

شکل کت و شلوار بر اساس چاک

  • کت بدون چاک

اگر به کت ‌های سلبریتی ‌ها و بازیگران مشهور توجه کرده باشید، متوجه میشید که این کت ‌ها بیشتر بدون چاک طراحی شده ‌اند. با این حال، باید توجه داشته باشید که عدم وجود چاک ممکنه محدودیت‌ هایی در حرکت بدن شما ایجاد کنه و شما نمیتونید به راحتی فعالیت کنید. بنابراین، بهتره کت ‌های بدون چاک رو در زمان‌ هایی که به عنوان مهمان در مراسم ‌ها یا جشن ‌های خاصی دعوت شده ‌اید، استفاده کنید.

  • کت تک چاک

کت ‌های تک چاک یکی از گزینه‌ های محبوب در دسته ‌بندی انواع کت و شلوار محسوب میشن. طراحی ساده و شیکی دارن. هم میشه در موقعیت‌های رسمی استفاده کرد و هم در فعالیت های روزمره. شما میتونید این نوع کت ها رو با انواع شلوارها، از جمله شلوارهای جین، شلوارهای کتان و حتی شلوارهای پارچه ‌ای ست کنید.

  • کت دو چاک

از انواع کت و شلوار میتوان به کت های دو چاک اشاره کرد. یکی از مزایای این نوع کت ها اینه که به دلیل داشتن دو خط چاک، آزادی بیشتری رو برای شما فراهم میکنن. در نتیجه این موضوع به شما اجازه میده تا در حرکت ‌های روزانه و فعالیت ‌های روزمره بهتر و راحت‌ تر عمل کنید.

پیشنهادی: پیراهن مشکی محرم

شکل یقه کت و شلوار

شکل یقه کت و شلوار

  • یقه از نوع انگلیسی

یقه انگلیسی، سنتی ‌ترین و رایج ‌ترین نوع یقه هست که در تولید انواع کت و شلوار استفاده میشه. یقه انگلیسی یک استایل آکادمیک و سنتی رو به لباس شما میده. این نوع یقه برای مراسم رسمی، ملاقات ‌های کاری و هر رویدادی که استایل خاص و ارگانیک رو میطلبه، مناسبه.

  • یقه از نوع آرشال

یقه آرشال از جمله مدل ‌هایی هست که بیشتر طراحان معروف در صنعت مد در تولید لباس هاشون استفاده میکنن. این نوع یقه بدون خط شکست طراحی شده و ظاهری منحنی شکل و زیبا داره. بنابراین انتخابی عالی برای رویدادهای خاص و مجالس رسمی هست.

  • یقه از نوع بلیزر

یکی از ویژگی‌ های منحصر به فرد یقه بلیزر، خط شکستی هست که در ناحیه گردن شکل میگیره و نوک یقه رو به سمت بیرون قفسه سینه هدایت میکنه. این خط شکست به کت و شلوار جلوه ‌ای متمایز و جذاب میده و به تناسب ظاهری لباس کمک میکنه. از اونجایی که یقه بلیزر ظاهر شیکی داره، میتوان کت طراحی شده با این نوع یقه رو برای محافل رسمی و تجمعات خاص پوشید.

تفاوت تعداد دکمه کت و شلوار

  • کت یک دکمه ای

از انواع کت و شلوار میتوان به کت ‌های تک دکمه ای اشاره کرد که دارای یک دکمه در قسمت جلویی کت قرار داره. این نوع کت ‌ها به طور عمومی برای استفاده در مناسبات غیررسمی و دوستانه هستن. طراحی و برش کت تک دکمه به شکلی هست که بخش بازوها و سینه کمی تنگ هستن و به آقایان این امکان رو میده به شکلی شیک و لاغر اندام ظاهر بشن.

  • کت دو دکمه ای

کت ‌های دو دکمه یکی از انواع کت و شلوار هستن که دارای دو دکمه در قسمت جلویی کت قرار گرفته. این نوع کت ‌ها معمولاً با پارچه‌ های مختلفی مانند پشم و ابریشم تولید میشن و به طور عمومی برای مناسبات رسمی و مهمانی های ویژه  مورد استفاده قرار میگیرن. کت دو دکمه بسیار شیک به نظر میرسه، به ویژه اگر دکمه بالایی رو ببندید. در این صورت، بهترین فرم بدن رو نمایش میده.

  • کت سه دکمه ای

این نوع کت از نظر طراحی و استایل به کت‌ های کلاسیک و رسمی تعلق داره و معمولاً در موقعیت ‌های خاصی مثل مراسمات رسمی، ملاقات ‌های کاری مهم، و میهمانی ‌های خاص استفاده میشه. درباره بستن دکمه ‌ها، معمولاً افراد شیک و مدرن دو دکمه از کت رو میبندن. یا دو دکمه پایینی یا دو دکمه ی بالایی. این امر به سلیقه و ترجیح شخصی شما بستگی داره. در کل استفاده از کت سه دکمه باعث میشه شما یک ظاهر شیک و متفاوت داشته باشید

مطلب پیشنهادی: دشداشه

جنس کت و شلوار

جنس کت و شلوار

  1. کت و شلوار پشمی:

پشم یکی از جنس ‌های محبوب برای تولید انواع کت و شلوار هست. پشم بسیار نرم و لطیفه  و در فصل‌ های سرد سرما، میتونه گرما و راحتی بیشتری به بدن ارائه بده. همچنین، پشم خواص جذب رطوبت بالایی داره که باعث آرامش شما میشه.

  1. کت و شلوار نخی:

نخ نیز یک جنس رایج در تهیه انواع کت و شلوار هست که از الیاف گیاهی، مانند پنبه، تولید میشه. این جنس علاوه بر راحتی بالا، خنکی و تنفس‌ پذیری مناسبی داره و معمولاً در تابستان و فصل ‌های گرم سال مورد استفاده قرار میگیره. این جنس از کت و شلوار در طرح‌ ها و الگوهای متنوعی در دسترس هست.

  1. کت و شلوار موهر:

موهر یک جنس بافته شده از موی بز هستش. این پارچه اگه از نزدیک ببینید  ظاهری مشابه با جنس پشمی داره اما زبره و براقیت و درخشندگی اش بسیار چشمگیره. یکی از ویژگی‌ های مهم این پارچه، مقاومت بالا و عدم چروک خوردن اون هست، که باعث میشه خیلی از افراد طرفدار این جنس کت و شلوار بشن.

  1. کت و شلوار لنین:

لنین یک نوع پارچه هست که از الیاف گیاهی ساخته میشه. این نوع کت و شلوار دارای بافتی سبک و تنفس‌ پذیره و به همین دلیل، برای فصل ‌های گرم سال بسیار مناسبه. یکی از معایب این جنس اینه که ممکنه پارچه چروک بیفته، که میتونید با استفاده از اتو بخار به راحتی چروک‌ ها رو از بین ببرید.

  1. کت و شلوار ابریشمی:

پارچه ابریشمی یک گزینه محبوب برای ساخت انواع کت و شلوار هست، چون جذابیت و لطافت خاصی دارن. برای تهیه کت و شلوار ابریشمی می‌ توان از پارچه ابریشم خالص استفاده کرد، اما در این صورت قیمت شون بسیار گران و قابل توجه خواهد بود. بنابراین برای کاهش قیمت، خیلی از کت و شلوارهای ابریشمی رو به صورت ترکیبی از پارچه های پشم و ابریشم درست میکنن.

  1. کت و شلوار مخمل:

کت و شلوار مخمل بیشتر در مناسبت ‌ها و رویدادهای ویژه استفاده میشه. این نوع لباس ‌ها به دلیل نرمی و براقیت خاصی که دارن، جذابیت استایل فرد رو به طور چشمگیری افزایش میدن. در تهیه کت و شلوار مخمل، معمولاً از پارچه‌ های مختلفی مثل ابریشم، نخ و نایلون استفاده میشه تا پارچه مخمل با هزینه ای مقرون به صرفه تولید بشه.

جمع بندی

در خرید انواع کت و شلوار مردانه توصیه میشه به چند نکته کلیدی توجه کنید. ابتدا، انتخاب سایز مناسب برای شما امری حائز اهمیت هست؛ بنابراین، اندازه ‌گیری دقیق اندام‌ هاتون و مشاهده جداول اندازه ‌گیری سایز میتونه کمک کننده باشه. همچنین، از جنس با کیفیت و مرغوب برای لباس ‌های خود استفاده کنید تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشن. با رعایت این نکات، میتونید کت و شلوار خوبی رو انتخاب کرده و ظاهر شیک و خوش ‌پوشی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *