مقالات

نحوه درست تا زدن تیشرت که باید بدانید

تا زدن تیشرت

آیا تا به حال پیش آمده که در حال عجله برای خروج هستید، اما وقتی کمد رو باز میکنید، تمامی تیشرت هاتون چروک دار باشن؟ چنین لحظاتی که هر دقیقه برای شما ارزشمند هست. تا کردن تیشرت ها، نه تنها به شما امکان میده که در این مواقع با شتاب به ظاهر آراسته و استایلی مناسب دست یابید، بلکه باعث میشه با اعتماد به نفس کامل در کنار دیگران حضور یابید. در این مقاله، به شرح مراحل و فرآیند کامل تا زدن تیشرت میپردازیم. همراه ما باشید تا این مهارت ضروری رو به دست آورید.

پیشنهادی: پیراهن مردانه اسپرت

بهترین روش تا زدن تیشرت چیست؟

در زندگی روزمره مون، اغلب با انواعی از تیشرت‌ها سر و کار داریم. از تیشرت‌ های روزمره تا تیشرت ‌های ورزشی و حتی تیشرت ‌های شیک مخصوص مهمانی. این لباس ‌های راحت و محبوب در تنوعی از مواقع و شرایط استفاده میشن. اما آیا تا زدن تیشرت ‌ها همیشه مهمه؟ بله

-وقتی که در حال بسته‌ بندی و آماده سفر هستید و تیشرت ‌ها رو در چمدان قرار میدید، تا کردن آنها میتونه فضایی بیشتری رو برای قرار دادن سایر اجناس فراهم کنه. و یا ممکنه برای سفر از ساک دستی استفاده کنید. اگه روش تا زدن تیشرت رو بلد باشید میتونید اون ها رو به صورت فشرده و بدون نگرانی در خصوص چروک شدن لباس به ساک اضافه کنید و فضای بیشتری رو برای سایر وسایل سفر خود داشته باشید.

-وقتی تیشرت‌ هاتون رو در کشو میذارید، تا کردن آنها باعث میشه فضای کمتری رو اشغال کنن و به راحتی در کشو قرار بگیرن. همچنین، از چروک خوردن و به هم ریختگی آنها نیز جلوگیری میشه.

-اگر میخوایید تیشرتی رو به عنوان هدیه به دیگران بدید، تا کردن آن به شما کمک میکنه تا اون رو به صورت مرتب در ظاهری فوق ‌العاده جذاب به گیرنده تحویل بدید.

اگه تیشرت هاتون رو داخل کمد میذارید بهترین روش تا کردن تیشرت استفاده از چوب لباسی هست. این روش به شما کمک میکنه تیشرت ‌ها رو به صورت صاف و منظم در کمد قرار بدید و از ایجاد چینش و چروک ‌های غیرمطلوب جلوگیری بشه. اما ممکنه بعضی از تیشرت هاتون یقه دار باشن. در این صورت  دکمه‌ های یقه تیشرت رو میبندید. تیشرت رو به گونه ای رو سطح صاف بذارید که پشت آن به شما باشه. حالا آستین ‌های تیشرت رو در قسمت وسط تیشرت قرار بدید. سپس بخش بالایی لباس رو روی بخش پایینی لباس قرار بدید.

پیشنهادی: پیراهن یقه دیپلمات

تا زدن به روش ارتشی

تا زدن به روش ارتشی

روش تا زدن تیشرت به روش ارتشی و نظامی نیز یک روش معمول و کارآمد هست. این روش بر پایه اصول ارتشی اجرا میشه و به شما کمک میکنه تیشرت تون رو به صورت منظم و کم ‌حجم تا کنید و به راحتی داخل کوله پشتی قرار بدید. نحوه تا زدن تیشرت آستین کوتاه به روش نظامی در چند مرحله انجام میشه:

مرحله 1: تیشرت رو روی یک سطح صاف قرار بدید به گونه ای که هیچ چروکیدگی رو سطح تیشرت نباشه.

مرحله 2: آستین‌ ها رو به صورت منظم و هم اندازه در وسط تیشرت قرار بدید. اطمینان حاصل کنید که آستین ‌ها به طور متقارن و به یک اندازه در وسط قرار گرفته‌ اند.

مرحله 3: از پایین تیشرت، حدود ۳ تا ۵ سانتی‌ متر به سمت بالا تا بزنید. این کار باعث میشه که تیشرت در پایین تاخورده و کوچکتر بشه.

مرحله 4: کناره های تیشرت رو حدود ۳ سانتی متر رو به داخل تیشرت تا بزنید. در نتیجه تیشرت در این قسمت تاخورده میشه و عرض آن به نصف کاهش می یابد.

مرحله 5: از  بالای تیشرت، لباس رو رول کنید. هنگامی که رول میکنید، از دستان خود برای فشار دادن و تثبیت تیشرت استفاده کنید. این کار باعث میشه تیشرت به شکلی منظم و محکم رول بشه.

مرحله 6: لبه پایین تیشرت رو به صورت کامل وارد داخل تیشرت رول شده کنید. این کار از باز شدن رول و بهم ریختگی جلوگیری میکنه.

با استفاده از روش ارتشی، تیشرت ها به صورت فشرده ‌تری جا میشن. این امر به ویژه برای افرادی که دسترسی به فضای محدود دارن، مزیت قابل توجهی هست. اما لازم به ذکره که تا زدن تیشرت ها به این روش ممکنه لباس یک کمی چروک بشه.

پیشنهادی: خرید پیراهن مشکی

تا زدن به روش ساده

تا زدن به روش ساده

  1. ابتدا تیشرت رو از سمت پشت روی یک سطح صاف قرار بدید.
  2. سپس با دست تون نقاطی که چین خورده ‌اند رو صاف و یکدست کنید. برای این کار، از سمت بالا تا پایین تیشرت رو لمس کنید تا چین خوردگی ‌ها از بین برن و تیشرت صاف بشه.
  3. حالا آستین ‌های کوتاه تیشرت رو یکدست صاف و تا کنید. به طوری که لبه آستین ‌ها روی یقه تیشرت به صورت افقی قرار بگیره.
  4. حالا به کناره‌ های لباس بپردازید. کناره ‌های تیشرت رو به اندازه یک چهارم تا بزنید. یعنی اون ها رو به داخل برگردانید تا اندازه پهنای تیشرت کم بشه. این کار به شما کمک میکنه تا تیشرت بصورت فشرده‌ تر دربیاد و حجم کمتری اشغال کنه.
  5. حالا تیشرت رو از قسمت پایین آن گرفته و روی یقه قرار بدید. در این حالت، تیشرت شکلی مربعی میگیره.
  6. حالا لباس ها رو به صورت عمودی و منظم درون کشو قرار بدید. به این صورت که تیشرت ها روی هم قرار بگیرن. با این کار شما میتونید هر تیشرت رو به راحتی مشاهده و از فضای کشو به طور بهینه استفاده کنید. همچنین، این روش به شما کمک میکنه تا از چروک شدن تیشرت ها پیشگیری کنید و اون ها رو در وضعیت بهتری نگه ‌دارید.

کیسه‌ های نظم دهنده لباس نیز میتونن برای نظم دادن به تیشرت ‌ها به صورت منظم و مرتب مورد استفاده قرار بگیرن. شما میتونید تیشرت ها رو درون کیسه ‌های نظم دهنده قرار داده و اون ها رو بر اساس رنگ، سایز یا نوع دسته ‌بندی دیگه که ترجیح میدید، مرتب کنید. این کیسه ‌ها به شما امکان میدن نظم در کشوها و کمدها ایجاد کنید و از خراب شدن تیشرت ها جلوگیری کنید.

برای مطالعه: انواع شلوار جین مردانه

تا زدن به سریعترین روش ممکن

تا زدن به سریعترین روش ممکن

تا این جای مقاله متوجه شدیم که تا زدن تیشرت ها و لباس ‌های آستین کوتاه، مهارتی ضروری در زندگی روزمره هست. اما همه ما به دنبال راهی هستیم تا به سرعت تیشرت هامون رو تا کنیم و اون ها به شکلی منظم و آراسته در بیاریم. در این بخش از مقاله، روشی ساده و سریع برای تا زدن تیشرت ها رو به شما معرفی خواهیم کرد.

مرحله اول: آماده‌ سازی لباس

تیشرت یا پیراهن رو از سمت پشت بر روی یک سطح صاف و پهن قرار بدید. مطمئن بشید که همه قسمت ‌های لباس صاف و بدون چین و چروک هستند.

مرحله دوم: استفاده از تخته تاشو

تخته تاشو رو در وسط لباس قرار بدید. برخی از تخته‌ ها ممکنه دارای علامت یا طرحی باشن که نشون میده کجا باید تا را انجام بدید. یکی از کناره ‌های لباس رو روی تخته تاشو بذارید. سپس آستین رو هم روی تخته بذارید اما مجدد یک تای دیگه هم انجام بدید. این عمل رو برای کناره دیگه تکرار کنید.

مرحله سوم: تا کردن قسمت پایینی لباس

قسمت پایینی لباس رو بلند کنید و آن را تا روی بالای تخته تاشو بیاورید. استفاده از تخته تاشو برای تا زدن تیشرت ها و لباس ‌های آستین کوتاه یک راه ساده و موثر هست. با اجرای مراحل فوق به ترتیب، شما به سرعت و به شکلی منظم میتونید لباس‌ هاتون تا کنید و اون ها رو در حالتی آراسته و زیبا قرار بدید.

جمع بندی

تا زدن تیشرت ‌ها در مواردی مثل جا دهی در کشو، ساک دستی و یا در داخل چمدان واقعاً اهمیت پیدا میکنه. با استفاده از روش درست تا زدن تیشرت ‌ها، میتونید از فضای بیشتری استفاده کنید و لباس‌ ها رو به صورت مرتب نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *