مقالات

رنگ مناسب پیراهن برای مردانه + نکات

رنگ مناسب پیراهن برای مردان

احتمالاً پیش اومده که در مورد هماهنگی رنگ لباس‌ هاتون کمی گیج شده باشید. گاهی اوقات از خودتون میپرسید که آیا این پیراهن رنگی با شلوار آن رنگ ست میشه؟ اصلا این رنگ ها با هم مطابقت دارن؟. این مشکل برای اکثر مردان رخ میده. خوشبختانه، لازم نیست یک طراح مد یا یک استایلیست شخصی داشته باشید تا بهترین رنگ پیراهن تون رو انتخاب کنید. در این مقاله، در مورد انواع رنگ مناسب پیراهن برای مردان صحبت میکنیم. همچنین به شما نشون میدیم که با هر کدوم از رنگ ها چه ستی بزنید تا جذاب و آراسته به نظر برسید.

انواع رنگ مناسب پیراهن برای مردان

بیایید مستقیماً به رنگ ‌های پرطرفدار پیراهن عصر عاشورا که هر مردی باید داشته باشه و نحوه پوشیدن آنها بپردازیم.

  • پیراهن آبی روشن

اولین رنگ مناسب پیراهن مردانه مدل بهاره برای مردان آبی روشن هست. این رنگ یکی از جذاب‌ ترین رنگ‌ هاست. جای تعجب نیست که آن را در کمد خود داشته باشید. به اندازه پیراهن ‌های سفید، آبی روشن با رنگ ‌های خاکستری، خاکی، سفید و البته قهوه‌ ای و حتی تا حدودی با مشکی و زغالی هم عالی به نظر میرسه.

  • پیراهن سفید

دومین رنگ مناسب پیراهن برای مردان و در عین حال همه کاره ترین رنگ در بین انواع رنگ ها سفید هستش. چون میتونید آن را با هر رنگی ست کنید. پیراهن سفید هم به عنوان لباس رسمی و هم به عنوان لباس غیر رسمی شناخته میشه.

  • پیراهن قرمز

سومین رنگ مناسب پیراهن برای مردان قرمز هست. عموماً این رنگ یک سبک غیر رسمی به فرد میده. بنابراین از ست کردن پیراهن مردانه و کراوات با هر رنگ از کت و شلوار خودداری کنید. پیراهن قرمز با شلوار مشکی و تا حدودی با شلوار جین آبی سرمه‌ ای بهترین ظاهر رو ایجاد میکنه.

انواع رنگ مناسب پیراهن برای مردان

  • پیراهن زرد

چهارمین رنگ مناسب پیراهن برای مردان زرد هست. مردانی که رنگ پوست شون روشنه، میتونن رنگ زرد لیمویی و یا پاستلی با شلوار جین سرمه ای استفاده کنن. به خاطر داشته باشید که برای محیط های نیمه رسمی رنگ شلوار باید تیره باشه مثل خاکی، سبز زیتونی، قهوه ای، سرمه ای، زغالی و غیره.

  • پیراهن مشکی

پنجمین رنگ مناسب پیراهن برای مردان مشکی هست. بهترین رنگ پیراهن نیست چون گزینه های زیادی برای استفاده از رنگ های دیگه در اختیار شما قرار نمیده. یک پیراهن مشکی معمولاً با کت و شلوارهای زغالی یا خاکستری روشن به عنوان ترکیب ایده آل به بهترین شکل ست میشه.

  • پیراهن سبز روشن

ششمین رنگ مناسب مخصوصا برای پیراهن یقه آخوندی مردان سبز روشن هست. یکی از جذاب ترین رنگ هایی که میتوان به عنوان یک لباس رسمی با شلوار یا کت و شلوار پوشید. رنگ کت و شلوار میتونه به رنگ های سبز زیتونی، مشکی، سرمه ‌ای، خاکستری یا قهوه ‌ای باشه. کراوات تیره نیز میتونید در استایل تون به کار ببرید.

  • پیراهن اسطوخودوس

هفتمین رنگ مناسب پیراهن برای مردان اسطوخودوس هست. یکی از جذاب ترین رنگ هایی که یک مرد باید داشته باشه. این پیراهن رو فقط با کت و شلوار سرمه ای، بژ و یا مشکی بپوشید.

  • پیراهن قهوه ای

هشتمین رنگ مناسب پیراهن برای مردان قهوه ای هست. همه با پوشیدن پیراهن قهوه ای احساس راحتی نمیکنن، اما جذاب ترین رنگ پیراهن برای مردان محسوب میشه، به خصوص مردانی که رنگ پوست متوسطی دارن. این پیراهن رو با شلوارهای سایه روشن مانند بژ، خاکی میتونید استفاده کنید.

  • پیراهن صورتی روشن

نهمین رنگ مناسب پیراهن برای مردان صورتی هست. لطفا رنگ رو جنسیتی نکنید. پیراهن های صورتی با شلوارهای رسمی نیز یک لباس شرکتی هستن، در حالی که با شلوار جین یک لباس غیررسمی بسیار جذابی میشن. از سایه های تیره مثل آبی، مشکی، خاکستری، سبز تیره رو به عنوان رنگ شلوار انتخاب کنید.

بهترین ست های پیراهن مردانه

بهترین ست های پیراهن مردانه

متأسفانه اکثر مردان تصور میکنن که برای خوش تیپ بودن فقط باید روی تناسب اندام کار کنن. در حالی که اگه از رنگ مناسب پیراهن برای مردان اطلاعی نداشته باشید، ممکنه استایل تون جلوه تمیزی و آراستگی رو نداشته باشه. در ادامه بهترین ست های پیراهن رو براساس موقعیت های مختلفی که در آن قرار میگیرید، برای شما لیست کردیم.اما حتما به فکر خرید پیراهن مشکی مردانه باشید.

  • مذاکرات تجاری

اگه در آینده یک مذاکره یا یک جلسه کاری جدی دارید و میخوایید با اعتماد به نفس به نظر برسید، بهتره لباس هایی در سایه های سردتر و خنثی انتخاب کنید. برای داشتن جلوه بسیار شیک، یک کت و شلوار در رنگ‌ های خاکستری زغالی، قهوه ‌ای یا سرمه ‌ای، با پیراهن سفید با کراوات طرح‌ دار استفاده کنید. کفش و جوراب مشکی یا قهوه ای تیره میتونه ظاهر رو کامل کنه.

  • قرار ملاقات ازدواج

وقتی تصمیم تون برای ازدواج جدی میشه، باید بیشتر از قبل به ترکیب رنگ لباس هاتون توجه کنید. در این موقعیت رنگ مناسب پیراهن برای مردان، آبی و سایه های آن از پرنگ تا آبی نیلی هستش. این رنگ شما رو به عنوان مردی آرام، با اراده و قابل اعتماد و با هوش نشون میده. مثل همیشه تیشرت مردانه به رنگ پیراهن آبی با رنگ‌ هایی مثل طوسی کمرنگ، خاکستری، سرمه ای یا قهوه‌ ای به طرز خارق‌العاده ‌ای هماهنگ میشن. به این ترتیب میتونید زنی رو با ارزش های خانوادگی و ثبات تسخیر کنید.

  • مهمانی و دورهمی با دوستان

مهمانی با دوستان به شما این امکان رو میده که آرامش داشته باشید و ترجیحات سلیقه ای خودتون رو کاملاً نشون بدید. شما میتونید رنگ هایی که با هم مکمل هستن رو انتخاب کنید. به عنوان مثال سبز تداعی کننده شادی و جوانی هست. زرد نماد خوش بینی هستش. ترکیب این رنگ ها فوق العاده عالیه. میتونید در فصل تابستان یک تیشرت لیمویی با شلوار سبز ست کنید.

  • کار اداری

لباس های اداری یا مصاحبه معمولاً از سایه های خنثی و سرد تشکیل شده. خاکستری تیره، سفید، مشکی، سرمه ای، طیف وسیعی از رنگ مناسب پیراهن مردانه هستش. برای موقعیت های اداری میتونید کت و شلوار سرمه ای با پیراهن سفید ست کنید.

بهترین ترکیب رنگ لباس مردانه

بهترین ترکیب رنگ لباس مردانه

یکی از مولفه های اصلی خوب لباس پوشیدن، انتخاب رنگ مناسب پیراهن مردانه است. پوشیدن ژاکت، پیراهن و کراوات‌ گران‌ قیمت، در صورتی که رنگ شون با هم مطابقت نداشته باشه، به هیچ عنوان ظاهر شما رو عالی نشون نمیده. دو روش برای انتخاب رنگ های لباس وجود داره:

روش اول: استفاده از چرخه رنگ

چرخه رنگ میتونه ترس و تردید در مورد انتخاب ترکیب رنگ مناسب لباس برای پوست گندمی شما رو برطرف کنه. با استفاده از این ابزار واقعا جادویی، میتونید از رنگ ها به نسبت های رنگ پوستتون استفاده کنید:

رنگ پایه – 60-70٪

رنگ مکمل – 20-30٪

به طور معمول، رنگ پایه به رنگ کت و شلوار یا پیراهن یا ژاکت اختصاص داده میشه. از آنجا میتونید رنگ مکمل یعنی رنگی که رو به روی رنگ پایه قرار میگیره، رو بسازید. مثلا اگه رنگ پیراهن شما قرمز مایل به صورتی هست میتونید با شلوار سرمه ای ست کنید.

روش دوم: استفاده از سایه های رنگ پایه

ساده ترین راه برای انتخاب رنگ مناسب پیراهن برای مردان اینه که از سایه های رنگ پایه استفاده کنید. به عنوان مثال پیراهن سفید با شلوار کرم. رنگ هایی که بسیار شبیه هم هستن. همچنین هر چه رنگ ها در چرخه رنگ نزدیک هم باشن، ترکیب شون راحت تره. به عنوان مثال، یک رنگ پایه رو در چرخه رنگ انتخاب کنید. این رنگ با رنگ های دو طرف مجاور رنگ پایه به خوبی هماهنگ میشن. مثلا رنگ سرمه ای هم به رنگ آبی میاد هم به رنگ بنفش.

روش سوم: استفاده از رنگ های خنثی

رنگ های خنثی یعنی مشکی، خاکستری، سفید، قهوه ای و سرمه ای است. این رنگ ‌های خنثی به‌ عنوان رنگ ‌های اصلی شناخته میشن، چون میتونن به سرعت و با خیال راحت با اکثر رنگ‌ های دیگه ترکیب بشن.

نکته مهم اینجاست که برای انتخاب رنگ مناسب پیراهن برای مردان، قانون 3 رنگ رو فراموش نکنید. یعنی مجموعه لباس هایی که میپوشید، بیشتر از 3 رنگ استفاده نکنید. به عنوان مثال کت و شلوار قهوه ای، پیراهن سفید با کفش مشکی یک تیپ متعادل هست. بیشتر از 3 تا رنگ، استایل تون جلوه خوبی نخواهد داشت

بهترین ترکیب رنگ های پیراهن مردانه چیست؟

شیک ترین ست های پیراهن مردانه

کلید استایل عالی، انتخاب رنگ مناسب برای مردان هستش. با وجود روندهای چرخشی در مد، یک پیراهن دکمه دار آبی کم رنگ، شلوار جین نیلی تیره یا یک جفت کفش سفید رنگ همیشه شما رو شاداب نگه میداره داره، صرف نظر از زمان سال. جدای از این ست، انواع ست های پیراهن مردانه داریم که فوق العاده شیک و جذاب هستن. چند نمونه از آنها رو در زیر اشاره کردیم. به خوندن ادامه بدید.

-یک پیراهن خاکستری روشن زیر یک کت و شلوار آبی سرمه ای عالی به نظر میرسه. این تیپ با اکسسوری جذاب مثل ساعت تکمیل میشه.

-سفید از آن جهت رنگ مناسب پیراهن برای مردان محسوب میشه که زردی دندان ها و لکه های پوستی رو زیاد نشون نمیده. اگر زیاد قهوه مینوشید یا سیگار میکشید، حتما پیراهن رنگ سفید جزو اصلی ترین لباس تون باشه.

-همیشه یک پیراهن طوسی رنگ رو با یک ژاکت کشباف سورمه ای بپوشید. این ترکیب مناسب همه موقعیت های مکانی هست.

-رنگ های روشن همیشه برای یک ظاهر غیر رسمی مناسب هستن. شلوار جین آبی ساده با پیراهن کتان سایه روشن، ترکیب شیکی به نظر میرسه.

-یک پیراهن چهارخانه رنگی، با شلوار جین تیره و تیشرت سفید روشن برای استایل روزمره بسیار مناسبه البته توی این ست میتونید از تیشرت مشکی مردانه هم استفاده کنید.

-از کراوات طرح دار برای تزریق شخصیت و استعداد به ظاهر جسورانه کسب ‌و کارتون استفاده کنید. در بازار تجاری، میتونید با رنگ نیز بازی کنید. کروات طرح دار آبی با کت و شلوار قهوه ای ترکیب فوق العاده جذابی میشن.

-روشن نگه داشتن رنگ های لباس با رنگ پوست متوسط به خوبی کار میکنه. میتونید پیراهن رو از سایه ای روشن (سبز لیمویی) با شلواری از سایه های تیره (سبز پرنگ) ست کنید.

-رنگ های قرمز، سیاه و آبی نماد حرکت و قدرت هستن. دوستداران استایل شیک باید به ترکیب قرمز و مشکی توجه کنن. شما رو آراسته تر نشون میده.

شیک ترین ست های پیراهن مردانه

رنگ سال برای پیراهن مردانه

شاید شنیده باشید که رنگ قرمز پرشین به عنوان رنگ سال 1402 معرفی شده. پوشیدن چیزی فراتر از رنگ مشکی و سفید، فرصت ‌های جدیدی رو برای بیان شخصیت شما باز میکنه. رنگ هایی که انتظار میره مردان خوش پوش و شیک برای مد امسال استفاده کنن شامل:

  • سرخابی

این رنگ تیره، عمیق و متمایل به قرمز به همون اندازه که به نظر میرسه، فوق العاده قدرتمنده. قبل از اینکه بگید سرخابی برای لباس ‌های مردانه خیلی زشته، باید بگیم نیازی نیست یک کت و شلوار تک رنگ از سرخابی بخرید. عناصری مثل کراوات، دستمال گردن، جوراب، میتونید به استایل خود اضافه کنید. پیشنهاد میکنیم برای تیپ های اواسط تابستان، یک تی شرت به رنگ سرخابی انتخاب کنید!

  • یشمی

یک جایگزین عالی برای آبی کلاسیک یا سرمه ای هستش. برای بهار و تابستان خیلی مناسبه. از این رنگ میتونید کت و شلوارهای کتان رو برای عید انتخاب کنید.

  • رنگ نارنجی سوخته

رنگ مورد علاقه طراحان مد و اکثر برندهاست. نارنجی سوخته میتونه رنگ مناسب پیراهن برای مردان باشه که با شلوارهای کرم رنگ، خاکستری یا شلوار جین مشکی به خوبی هماهنگ میشه. همچنین برای پاییز سال بعد یک ژاکت کشباف پشمی نارنجی سوخته رو امتحان کنید.

  • آبی

رنگ مناسب پیراهن برای مردان هستش. آرام ‌بخشه و میتونید در فصل کمتر بهار و تابستان استفاده کنید.  از این رنگ در شلوارهای کتان، کت و شلوار، تیشرت ساده عالی به نظر میرسه.

  • سبز زیتونی

سبز زیتونی هیچ وقت از مد نمیوفته. برای عید و دورهمی های رسمی کت و شلوارهای سه تکه سبز زیتونی با پیراهن سفید دکمه‌ دار در نظر بگیرید. این رنگ خاکی و آرامش بخشه. به همه افراد میاد. بنابراین حتما لباس سبز زیتونی رو در کمد لباس داشته باشید.

  • زرد لانه زنبوری

یک رنگ مناسب پیراهن برای مردان میتونه زرد باشه. تیره تر از زرد قناری و در عین حال روشن تر از نارنجی هستش این رنگ ما رو به یاد روزهای زیبای تابستان در حومه شهر میندازه. چه کسی هست که این رنگ رو دوست نداشته باشه؟ حتما امتحان کنید.

نکات مهم برای ست کردن پیراهن مردانه

رنگ پیراهن مردانه مناسب برای انواع پوست

هر پوستی دارای رنگ خاصی هست که میتونه از روشن تا تیره متغیر باشه. بنابراین، در انتخاب رنگ پیراهن، میتونید از یک رویکردی استفاده کنید که عنوان تضاد رنگ نامیده میشه. این رویکرد بیان میکنه که رنگ پیراهن شما باید با رنگ پوست تون در تضاد قرار بگیره. در ادامه، مثال ‌هایی برای رنگ پیراهن مردانه بر اساس نوع پوست آورده شده:

  1. پوست روشن: برای پوست ‌های روشن، رنگ‌ های تیره و مشکی معمولاً بسیار جذاب به نظر میرسن. همچنین، رنگ ‌هایی مثل خاکستری، سرمه ای، سبز پررنگ، قهوه ای نیز برای شما مناسب خواهند بود.
  2. پوست گندمی: برای پوست گندمی رنگ ‌های متنوعی مناسب هستند. اما رنگ ‌های نسکافه ‌ای، آبی، بژ و صورتی بهتر با پوست گندمی هماهنگ میشن.
  3. پوست سبزه: برای پوست‌ های سبزه، رنگ ‌های شاداب و روشن مانند سفید، طوسی روشن، لیمویی، نارنجی و آبی مناسب هستند. همچنین، رنگ ‌های تیره ‌تر مانند مشکی و سرمه ای نیز میتونن بهترین رنگ پیراهن مردانه برای پوست های سبزه باشند..

علاوه بر رنگ پوست، گرم و سرد بودن آن هم در  انتخاب رنگ پیراهن مردانه موثر هست. لازمه که اشاره کنیم که روشنی و تیرگی پوست هیچ ارتباطی با گرمی یا سردی رنگ ندارن. برای تشخیص گرمی یا سردی پوست، میتونید از یک آزمایش خیلی ساده استفاده کنید. زیر نور آفتاب، یک نگاهی به رگهای زیر پوست ساعد دستتان بیندازید. آیا رگها به رنگ آبی نزدیک هستند؟ یا به سبز نزدیکترند؟ اگر رگها به آبی نزدیک بودن، پوست تون سرد و اگر به سبز نزدیکتر بودن، گرم هست.

حالا که میدونید گرمی یا سردی پوست تون چیست، میتونید به دنبال رنگ پیراهن مردانه ای بگردید که با گرمای رنگ پوستتان هماهنگ باشن. اگر پوست تون در دسته بندی گرم قرار میگیره، به رنگ ‌های گرم مانند قهوه ‌ای، زرد، قرمز و کرم روی بیارید. اما اگر پوست تون سرده، رنگ ‌های سرد مانند طوسی، بنفش، آبی، و سبز رو انتخاب کنید. با رعایت این موارد و ادغام آنها با سلیقه شخصی خود، میتونید استایلی منحصر به فرد و جذاب داشته باشید که همه نظرات رو به خود جلب کنه.

خلاصه مقاله

برای داشتن یک استایل زیبا و شیک، بایستی هنر ترکیب رنگ های لباس رو داشته باشید. سعی کنید با کمک چرخه رنگ مناسب ترین و هماهنگ ترین ترکیب رنگ های لباس رو به خاطر بسپارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *