مقالات

ست کردن پیراهن مردانه و کراوات

ست کردن پیراهن مردانه و کراوات

در یک روز عصر تابستانی دلپذیر، برای آماده شدن به بیرون در کمد رو باز میکنید و یک پیراهن بیرون میارید. سپس به سمت کراوات ها میرید. به تمام رنگ‌ ها، الگوها و بافت ‌های مختلف نگاه میکنید، نمیدونید کدوم رو انتخاب کنید. اگه برای مجالس عروسی و مهمانی ها از کراوات استفاده میکنید، حتما این احساس رو درک کردید. برای ساده ‌تر شدن فرآیند ست کردن لباس با کراوات، پیشنهاد میکنیم خوندن این مقاله رو از دست ندید. چراکه در آن تمام بایدها و نبایدهای ست کردن پیراهن مردانه و کراوات رو بیان کردیم.

راهنمای ست کردن پیراهن مردانه و کراوات

درسته که استفاده از کراوات میتونه استایل تون رو شیک تر‌، امروزی ‌تر و هماهنگ‌ تر بکنه، اما اگه با پیراهن شما به درستی همخوانی نداشته باشه، میتونه ظاهرتون رو به شدت نامرتب نشون بده . فاکتورهایی که باید در مورد ست کردن پیراهن مردانه و کراوات در نظر بگیرید، شامل: رنگ، الگو، جنس کراوات هستش. در مقالات عصر عاشورا در مورد همه ی موارد براتون توضیح دادیم.

قبل از هر توضیحی اگر به دنبال خرید پیراهن مردانه هستید حتما روی لینک قبل کلیک کنید و از تنوع و جذابیت محصولات عصر عاشورا لذت ببرید.

  • رنگ

رنگ مهمترین فاکتور در ست کردن پیراهن مردانه و کراوات هستش. اولین نکته اینه که از سایه هایی که خیلی با هم مطابقت دارن، خودداری کنید. مثلاً یک پیراهن آبی روشن با کراوات آبی تیره، یک ترکیب رنگی هست که به طور گسترده امتحان شده و هیچ جذابیتی نداره. بیشتر باید به دنبال رنگ هایی باشید که مکمل هم باشن. میتونید از چرخه رنگ کمک بگیرید. چند نمونه از رنگ های مکمل که به خوبی هماهنگ میشن، عبارتند از: یک پیراهن آبی با کراوات زرشکی، یک پیراهن صورتی پاستلی با کراوات آبی روشن، یک پیراهن آبی کم رنگ با کراوات سبز تیره.

راهنمای ست کردن پیراهن مردانه و کراوات

  • الگو

الگوهای مختلفی در کراوات چاپ میشن و میتونن حس شخصیت فرد رو افزایش بدن. ولی باید با احتیاط از این نوع کراوات ها استفاده کرد. ایمن ترین راه برای ست کردن پیراهن مردانه و کراوات اینه که پیراهن رو ساده نگه دارید و از کراوات طرح دار به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. به عنوان مثال، کراوات طرح دار (نقطه ای یا راه راه) سرمه ای با پیراهن آبی کم رنگ یا سفید به خوبی کار میکنه. درحالی که کراوات راه راه با پیراهن راه راه اصلا جذاب نیست.

  • جنس

وقتی صحبت از ست کردن انواع مدل های پیراهن رسمی مردانه و کراوات میان میاد، جنس لباس کلاً فراموش میشه. در حالی که یکی از مهم ترین فاکتورهاست که میتونه به عملکرد عالی یک استایل کمک کنه. ترکیب‌ های کلاسیک، مثل کراوات ابریشمی با پیراهن پوپلین یا کراوات پشمی با پیراهن آکسفورد، همیشه عالی به نظر میرسن.

ست پیراهن سفید با کراوت

پیراهن سفید پایه مناسبی برای هر کراواتی هست البته نباید از جذابیت پیراهن مشکی مردانه و ست آن با انواع کروات غافل شد. چون توانایی بخصوصی در جذب رنگ و الگوها داره. یک پیراهن سفید رو میتونید با کراوات با رنگ های پاستلی در فصل تابستان و رنگ‌ های تیره‌ تر و خاکی‌ تر برای بقیه سال استفاده کنید. در زیر پیراهن سفید با انواع رنگ های کت و شلوار فهرست کردیم و در هر قسمت رنگ های مناسب کراوات نیز گفته شده.

  • کت و شلوار سیاه

به عنوان یک قاعده کلی در ست کردن پیراهن مردانه و کراوات، یک پیراهن سفید با کت و شلوار مشکی با هر رنگی از کراوات به خوبی هماهنگ میشه اما با رنگ‌ خاکستری جذابیت ظاهری تون رو افزایش میده.

  • کت و شلوار خاکستری

کت و شلوار خاکستری یک قطعه همه کاره است که در کمد لباس هر آقایی جای میگیره و این رنگ لباس برای پوست گندمی بسیار مناسب می باشد. کت و شلواری با این رنگ هم برای مجالس غیررسمی و هم برای مراسم رسمی مناسبه. میتونید از کراوات به رنگ های سرمه ای و مشکی استفاده کنید.

  • کت و شلوار سرمه ای

کت و شلوار سرمه ای در طیف وسیعی از رنگ های کراوات مناسب هستش. کراوات های خاکستری یا مشکی برای ظرافت استایل توصیه میشه. یا میتونید کراوات رنگی با سایه ‌های نارنجی سوخته، سبز جنگلی، خردلی یا طلایی اضافه کنید.

  • کت و شلوار بنفش تیره

کت و شلوار بنفش تیره به استایل شما گرما و صمیمیت میبخشه، مناسب برای اولین قرار ملاقات یا مناسبت ‌های خانوادگی هستش. این کت و شلوار رو با کراوات زرد، صورتی و یا بنفش طرح دار ست کنید.

  • کت و شلوار کرم رنگ

کت و شلوار کرم رنگ ظاهری شفافی رو برای شما ایجاد میکنه. برای داشتن ظاهری تمیز و آراسته پیراهن سفید رو با کراوات مشکی یا آبی جفت کنید.

  • کت و شلوار آبی کم رنگ

کت و شلوار آبی کم رنگ برای بهار و تابستان ظاهر بسیار خوبی دارن. برای حفظ ظاهر کلاسیک از کراوات مشکی، خاکستری یا قهوه ای استفاده کنید. همچنین افراد ماجراجو، سایه پررنگ زرد رو امتحان کنن.

  • کت و شلوار قهوه ای

کت و شلوار قهوه ای سبکی آرام و مناسب برای محیط رسمی هستش. این کت و شلوار رو میتونید با سایه های عمیق تر سرمه ای، طلایی و سبز ست کنید.

ست پیراهن سفید با کراوت

انواع ست پیراهن و کراوات بدون کت

برای بعضی از افراد ست کردن پیراهن مردانه و کراوات یک کاری بسیار دشوار هستش. انبوهی از کراوات ‌های طرح‌ دار در بازار موجود هست اما مطمئن‌ترین و راحتترین راه برای ست کردن پیراهن مردانه و کراوات، استفاده از کراوات های ساده، تک رنگ و بدون طرح هست. هنوز نمیدونید چه ترکیبی از رنگ پیراهن و کراوات رو انتخاب کنید؟ در این بخش چند مورد از بهترین رنگ مناسب پیراهن برای مردان رو برای ست کردن پیراهن مردانه و کراوات پیشنهاد دادیم.

  • پیراهن سفید + کراوات راه راه رنگی

یک انتخاب همیشگی برای دفتر، کراوات های راه راه (در هر رنگی) با یک پیراهن سفید عالی به نظر میرسه.

  • پیراهن آبی + کراوات سبز

بهترین رنگ برای ست کردن پیراهن مردانه و کراوات آبی و سبز هستش. یک ترکیبی که در هوای پاییزی عالی به نظر میرسه.

  • پیراهن آبی روشن + کراوات بنفش

یک تیشرت مردانه به رنگ آبی روشن پس زمینه ایده آل برای کراوات بنفش هستش. رنگ ها به خوبی یکدیگر رو تکمیل میکنن تا یک مجموعه جذاب و دیدنی ایجاد بشه.

  • پیراهن صورتی + کراوات سرمه ای

سرمه ای و صورتی مناسب ترین رنگ برای ست کردن پیراهن مردانه و کراوات هست که در عین زیبایی، ترکیب جذابی رو ارائه میده.

  • پیراهن صورتی + کراوات قرمز

برای آن دسته از مردانی که به دنبال قدرت مضاعف هستن، این ترکیب یکی از مواردی هست که باید امتحان کنن. یک ترکیبی شگفت ‌انگیز هست که شاید مدت ها دنبالش بودن. سعی کنید پیراهنی که انتخاب میکنید، صورتی خیلی روشن نباشه.

  • پیراهن آبی + کراوات قهوه ای

ترکیب پیراهن آبی با کراوات قهوه ای، در طول فصل ‌های بهار و پاییز به خوبی با هم کار میکنن. همچنین میتونید یک کراوات طرح دار قهوه ای نیز استفاده کنید.

انواع ست پیراهن و کراوات بدون کت

ست مشکی با کراوات

یکی از راحتترین روش ها برای ست کردن پیراهن یقه دیپلمات مردانه و کراوات استفاده از پیراهن مشکی هستش. مشکی، درست مثل خاکستری و سفید، رنگی خنثی محسوب میشه. جفت شدن آن با رنگ های دیگه فوق العاده آسونه. در واقع، شما میتونید آن را با هر رنگی که فکرش رو بکنید، جفت کنید. با این حال، ترکیب‌ بعضی از رنگ ها ممکنه استایل تون رسمی ‌تر یا غیر رسمی بکنن. در این بخش ترکیب رنگ های مختلف کراوات رو با پیراهن مشکی بررسی میکنیم.

  • پیراهن مشکی با کراوات مشکی

یکی از راه های ست کردن پیراهن مردانه و کراوات استفاده از رنگ مشکی هستش، ممکنه خسته کننده به نظر برسه، اما ترکیب سنگین و جذابی رو ایجاد میکنه. وقتی پیراهن رنگ مشکی رو با کراوات رنگ مشکی جفت میکنید. حالت تک رنگ ایجاد میشه و کراوات نمایی پیدا نمیکنه. بنابراین توصیه میشه که برای ایجاد یه نمای ظاهری بهتر، دو رنگ مشکی متفاوت انتخاب کنید که به راحتی از یکدیگر متمایز باشن. معمولاً زمانی که کراوات مشکی کمی تیره تر از پیراهن مشکی باشه، بهتر به نظر میرسه.

  • پیراهن مشکی با کراوات در دسته رنگ های خنثی

سفید، سیاه و خاکستری از رنگ های خنثی هستن. در بخش قبلی هم اشاره کردیم که رنگ مشکی به خودی خود یک رنگ خنثی هست. خیلی راحت میتوان آن را با یک رنگ خنثی دیگه مثل خاکستری ست کرد. باید کنتراست بین پیراهن مشکی و کراوات خاکستری رو کاهش بدید تا به خوبی هماهنگ بشن.

  • پیراهن مشکی با کراوات در دسته رنگ های گرم

منظورمون از رنگ های گرم، قرمز، نارنجی و زرد هستش. این رنگ ها با تیشرت مشکی مردانه اغلب بیش از حد جلب توجه میکنن. تنها مشکی و قرمز با هم بسیار خوب هستن و انتخاب یک سایه تیره قرمز میتونه رسمی بودن استایل رو تضمین کنه.

  • پیراهن مشکی با کراوات در دسته رنگ های سرد

منظورمون از رنگ های سرد، بنفش، آبی و سبز هستش. این رنگ ها آرام و ظریف هستن و خیلی جلب توجه نمیکنن. مثل پیراهن مشکی با کراوات بنفش تیره یک از روش های

خلاصه مقاله

برای ست کردن پیراهن مردانه و کراوات این نکته رو همیشه در نظر داشته باشید: کراواتی رو انتخاب کنید که تیره تر از پیراهن شما باشه. کراوات ها برای جلب توجه استفاده میشن. اگه همرنگ پیراهن باشن، هیچ نمایی نخواهند داشت. برای پیراهن به رنگ‌ های سفید و مشکی میتونید از طیف وسیعی از رنگ های کراوات استفاده کنید. امیدواریم این مقاله به شما بینشی در مورد رنگ ‌ها، الگوهای که با هم به خوبی ست میشن، داده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *