مقالات

انتخاب سایز پیراهن مردانه

انتخاب سایز پیراهن مردانه

خرید پیراهن مردانه خیلی سخته، چون نمیتونید آنها را امتحان کنید تا مطمئن بشید مناسب شما هستن یا نه! ما همه چیزهایی رو که در باید در مورد انتخاب سایز پیراهن مردانه بدونید رو در این مقاله گذاشتیم تا هرگز وقت خودتون رو برای کشف اندازه پیراهن تلف نکنید.

روش اندازه گیری برای سایز لباس مردانه

انتخاب سایز برای انواع مدل های پیراهن رسمی مردانه میتونه به طرز خنده داری پیچیده باشه. گاهی اوقات شما یک سایز متوسط هستید و گاهی اوقات یک سایز 34/35 هستید. این تفاوت بین اندازه عددی و اندازه آلفاست. برای مردان، پیراهن ‌های رسمی معمولاً به صورت عددی اندازه‌گیری میشن، در حالی که پیراهن‌ های معمولی بر مبنای اندازه گیری های آلفا سایزبندی میشن. اندازه های عددی بسیار ساده است. به عنوان مثال وقتی روی پیراهن مردانه “15 34/35” درج شده، اولین عدد روی برچسب سایز به اندازه گردن اشاره داره و عدد دوم طول آستین هست. بنابراین اندازه پیراهن “15 34/35” به این معنی هست که یقه 15 اینچ و آستین بین 34 تا 35 اینچ میباشد. اما اندازه گیری های آلفا دارای نماد های L، XL، 2XL  غیره هستن. به همین دلیل خیلی پیچیده به نظر میان. به طوری که تلاش برای انتخاب سایز پیراهن مردانه طبق اندازه گیری های آلفا میتونه شبیه به رمزگشایی گاوصندوق باشه. به خاطر داشته باشید که اندازه‌گیری‌ های عددی برای پیراهن‌ های تجاری و رسمی استفاده میشه، چون از اندازه‌ های آلفا دقیق تر هستن، به این معنی که معمولاً میتونید بدون دلهره، پیراهن متناسب ‌تری  رو به تن کنید. انتخاب سایز پیراهن مردانه طبق اندازه گیری های عددی به دو طریق انجام میشه:

  • با کمک خیاط

خیاط با کمک نوار متر طول آستین، عرض شانه، دور کمر، دور سینه، دور گردن، قد پیراهن و مچ دور دست رو اندازه گیری و مطابق با اعداد سایز شما رو بیان میکنه.

  • از طریق پیراهن آماده

یکی از راه های انتخاب سایز پیراهن مردانه اینه که به جای اندازه گیری اندام خود، بهترین پیراهن خودتون رو از کمد بیرون بیاورید و اندازه بگیرید. اما چگونه؟

-هنگام اندازه‌گیری یقه، با باز کردن دکمه ‌های پیراهن شروع کنید و آن را صاف به پشت بخوابانید. اندازه گیری رو از لبه بیرونی سوراخ دکمه تا مرکز دکمه شروع کنید.

-اندازه گیری سینه در سراسر پیراهن در پایین درزهای آستین انجام میشه. توجه داشته باشید که این اندازه گیری شامل دور پیراهن نمیباشد.

روش اندازه گیری برای سایز لباس مردانه

-اندازه گیری طول پیراهن مردانه از یک نقطه مستقیم به سمت بیرون از مرکز یقه به سمت پایین تا جایی که پیراهن شما به پایان میرسه، گرفته میشه.

-اندازه دور کمر در سراسر پیراهن در باریک ترین قسمت کمر گرفته میشه.

-اندازه گیری عرض پایین در سراسر پیراهن در انتهای درزهای کناری انجام میشه.

-اندازه گیری عرض شانه در بالای پیراهن از یک درز آستین به دیگری انجام میشه.

اندازه‌گیری پهنای آستین در سراسر آستین اندازه‌گیری میشه. هنگام گرفتن این اندازه گیری فراموش نکنید که لباس رو صاف کنید.

راهنمای انتخاب سایز پیراهن مردانه

اندازه عددی عموماً به اندازه گیری گردن و اندازه گیری آستین اشاره دارد. اما کافی نیست. برای انتخاب سایز پیراهن مردانه چهار معیار وجود داره که باید به آن توجه کنید: گردن، آستین، قفسه سینه، کمر، دور مچ دست.

اندازه گیری های این نواحی از بدن با کمک نوار متر خیلی ساده به نظر میرسه و میتونید از اطرافیان کمک بگیرید. اما برای مطمئن تر شدن بهتره از نزدیکترین خیاط خود بخوایید سایزتون رو اندازه بگیرن. مراحل انتخاب سایز پیراهن مردانه توسط خیاط یا کمکی به صورت زیر انجام میشه:

-اندازه گیری گردن

در خرید تیشرت مشکی مردانه شاید راحت تر بتونیم در اندازه گیری تصمیم بگیریم در خرید باقی لباس مردانه ها  این مورد خیلی مهمه و باید با دقت بیشتری اندازه گیری بشه. اندازه گیری دقیق گردن برای اینه که که مطمئن بشید فضای کافی برای راحتی گردن در نظر گرفته اید. ابتدا نوار متر رو دور گلوی خود بپیچید. در حالی که نوار رو در جای خود نگه داشته اید، یک تا دو انگشت خود را بین گردن و نوار قرار بدید. هنگامی که یقه دکمه ‌ها رو ‌میبندید، مقداری فضا برای تنفس باشه.

-آستین

یکی از مراحل انتخاب سایز پیراهن مردانه اندازه‌گیری تا زدن آستین پیراهن شماست. برای این کار، از نقطه ‌ای روی ستون فقرات که گردن ‌تون شانه‌هاتون رو قطع میکنه، اندازه بگیرید. نوار متر رو در امتداد بالای شانه و در قسمت بیرونی بازو به سمت مچ خود بکشید. اندازه گیری رو در جایی که میخوایید آستین شما ادامه داشته باشه، پایان بدید. فراموش نکنید که با خم کردن بازوی خود کمی فضای اندازه گیری رو بیشتر کنید. طول هر بازو در اکثر افراد تا حدودی متفاوته. برای انتخاب سایز پیراهن مردانه لازمه که هر دو آستین رو دو بار اندازه بگیرید و روی کاغذ یادداشت کنید. همیشه طول آستین رو کمی بلندتر انتخاب کنید.

-اندازه گیری قفسه سینه

با پیچاندن یک نوار متر به دور کامل ترین قسمت سینه و پشت خود شروع کنید. معمولاً این بدان معناست که متر از بالای نوک سینه ها و تیغه های شانه شما عبور میکنه. برای اندازه گیری دقیق، مطمئن بشید که نوار رو در سطح و موازی با زمین نگه داشتید. سپس آن را به دور خود بندید.

راهنمای انتخاب سایز پیراهن مردانه

-اندازه گیری دور کمر

اندازه گیری کمر برای انتخاب سایز پیراهن مشکی مردانه ضروریه. برای این کار، دور کمر خود ( کمی زیر ناف) اندازه بگیرید. برای مطمئن ترین اندازه گیری دور کمر، به طور طبیعی بایستید و یک انگشت خود را بین بدن و نوار متر قرار بدید.

-اندازه گیری مچ دست

دور مچ دست خود را در اطراف استخوان مچ اندازه بگیرید. دستتون رو مشت کنید و نوار متر رو محکم روی مچ خود نگه دارید، اما خیلی به دست تون فشار نیارید. وقتی دور مچ رو محاسبه اندازه گرفتید، یک و نیم سانت به این اندازه اضافه کنید.

-اندازه گیری عضله دو سر در اطراف

در حالی که بازوی خودتون رو به پهلو آویزان کرده و در حالت استراحت قرار گرفتید، دور عضله دوسر خود را  هم اندازه گیری کنید. مطمئن بشید که نوار متر خیلی سفت نباشه. به هیچ عنوان خم نشید، صاف بایستید، حالا اندازه گیری رو انجام بدید.

قد پیراهن

انواع سایز پیراهن مردانه

در ابتدا کارخانه های تولید پیراهن مردانه، از سایز های عددی استفاده میکردن. از این رو، برای انتخاب سایز پیراهن مردانه باید اندازه دور یقه، آستین و کمر رو میدونستید. اما با پیشرفت علم و فناوری، بعضی از کارخانه ها رویکرد اندازه گیری آلفا یعنی  L، XL، XXL، 3XL و …… رو در پیش گرفتن. اندازه گیری آلفا مزایای زیادی برای تولیدی های پیراهن مردانه داره. بیایید با هم آنها را مرور کنیم:

– مشتریان از این سیستم بیشتر احساس خوشحالی میکنن. چراکه میتونن به فروشگاه های پیراهن مردانه برن و فرایند انتخاب سایز پیراهن مردانه رو به راحتی انجام بدن.

– تولید رو ساده میکنه. زحمت و زمان کمتری برای تولید پیراهن با اندازه های مختلف صرف میشه.

– اکثر افراد بهتر میتونن سایز شون رو به خاطر بسپارن.

– خرید آنلاین رو برای مشتریان آسون تر کرده.

اندازه گیری آلفا در کنار مزایا، معایبی نیز داره. پیدا کردن یک لباس مناسب ممکنه برای مشتری به یک کار طاقت فرسا باشه و این بستگی به هدف خاص و سبک لباس داره. به عنوان مثال، ممکنه یک برند خاص عمدتاً از پارچه‌ های کشدار استفاده کنه یا بیشتر لباس‌ های ورزشی تولید میکنه، در این صورت اندازه گیری های آلفا چدان دقیق نیست. برای پارچه های کشی و یا لباس های ورزشی حتما از روش اندازه گیری های عددی استفاده کنید. به طور دقیق اندازه های دور گردن، دور سینه و قد داشته باشید و متناسب با آن تیشرت مردانه مورد علاقه تون رو پیدا کنید. مورد بعدی اینه اندازه آلفا میتونه از برندی به برند دیگر متفاوت باشه. ممکنه یه بار سایزتون XS باشه، در حالی که با برند دیگه سازتون M باشه. پس موقع انتخاب سایز پیراهن مردانه برند رو هم در نظر داشته باشید. در جدول زیر انواع سایز پیراهن های لباس براساس آلفا رو به شما نشون میده. ابتدا اندازه گردن ابتدا تعیین میشه که از 38 تا 46 سانتی متر متغیره. از ستون دوم به بعد به ترتیب شامل دورسینه، طول آستین، شانه و قد هستش.

  1. سایز اسمال (S)

سایز اسمال برای افرادی مناسبه که اندازه بدن کوچکتری دارن و لاغر هستن. معمولاً این افراد دارای قد کمتر از 170 سانتیمتر و وزن تا 65 کیلوگرم هستن که این سایز به آنها پیشنهاد میشه.

  1. سایز مدیوم (M)

این سایز برای اکثر افراد با قد بین 170 تا 175 سانتیمتر و وزن بین 65 تا 75 کیلوگرم مناسبه. برای افرادی که اندازه بدن متوسطی دارن، سایز مدیوم پیشنهاد میشه.

  1. سایز لارج (L)

سایز لارج برای اکثر افراد با قد بین 175 تا 180 سانتیمتر و وزن بین 75 تا 85 کیلوگرم توصیه میشه. این افراد اغلب اندازه بدن متوسطی دارن.

راهنمای سایز های پیراهن مردانه

  1. سایز ایکس لارج (XL)

معمولاً برای افرادی با قد بالای 180 سانتیمتر و وزن بین 85 تا 95 کیلوگرم مناسبه. در جداول سایزبندی، سایز ایکس لارج عموماً با اندازه 42 تعیین میگردد.

  1. سایز دو ایکس لارج (XXL)

این سایز برای افرادی با قد بالای 190 سانتیمتر و وزن بین 95 تا 105 کیلوگرم مناسبه. در جداول سایزبندی، سایز دو ایکس لارج عموماً با اندازه 44 مشخص میشه.

  1. سایز سه ایکس لارج (XL)

سایز سه ایکس لارج برای افرادی هست که اندازه بدن شون بسیار بزرگتر از سایز دو ایکس لارج هست. این سایز برای افرادی با قد بالای 190 سانتیمتر و وزن بین 105 تا 115 کیلوگرم مناسبه.

علاوه بر سایزهای استاندارد مانندS، M، L و XL، XXL، XXL، دو نوع دیگر از سایزبندی پیراهن مردانه نیز وجود دارن که به عنوان “اسلیم فیت” و “رگولار فیت” شناخته میشن.

سایز پیراهن مردانه بر حسب سانتی متر
سایز گردن سینه آستین شانه قد
S 38 112 22 48 71
M 39 119 23 51 74
L 41 127 24 53 76
XL 42 135 25 56 79
XXL 43 142 27 58 81
3XL 44 150 28 61 85
4XL 46 157 29 64 89

 

خلاصه مقاله

انتخاب سایز پیراهن مردانه اصلاً ساده نیست. پیدا کردن اندازه خود نیاز به خیاط ماهر دارید. خیاط براساس اندازه دور گردن، طول آستین، قفسه سینه، کمر مچ دست سایز دقیق رو به شما میده. در حال حاضر شما با دونستن معنای اندازه گیری های آلفا میتونید بدون استرس، برای جستجوی پیراهن مورد علاقه تون به مرکز خرید برید و پیراهنی متناسب با سایز بدنتون تهیه کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *